2013 kommer aldrig försvinna

Beskriv året med tre ord.
skratt, vilja o beslutsamhet.
 
Årets största händelser.
Div1 premiären (aldrig varit så nervös), 
 
Något jag blivit bättre på.
Lyssna på min kropp. Lärt mig att inse när nog är nog och att även de tappraste behöver falla tillbaka och vila både knopp och kropp ibland. Har lärt mig att inte ta allt på så stort allvar och att inse "va är de värsta som kan hända".
 
Något jag gjorde som jag aldrig gjort förut.
På riktigt det tråkigaste att jag inte kommer på något jag aldrig hade gjort innan. 
 
Största misstaget jag begått.
Inte värt att grubbla över så. Men något jag ångrar att jag inte gjort är att jag reste mer och återupptog kontakten med gamla vänner. Ett nyårslöfte kanske. 
 
Bästa boken jag läst.
Läste så många bra. Men livet efter dig av jojo moyes träffade mig rakt i hjärtat. 

Största upptäckten i musikväg.
Håkan Hellström, Bruce Springsteen
 
Vad jag gjorde på min födelsedag.
Fick frukost på sängen, gick till skolan, walle-lunchade med mamma, fick öppna paket och träna basket. 
Lite senare blev jag firad av släkt + goa laget som kom och hälsade på, vi åt pizza och spelade spel.
 
Något som var extra bra.
Att jag trivdes och fortfarande trivs som fisken i vattnet i min klass. Omringas av så snälla, roliga och omtänksamma personer varje dag. 
 
Jag lyssnade på:
Håkan, Veronica Maggio och en hel drös med podcasts. 
 
Jag skrattade åt:
Johannes och Emil hahahaha 
 
Jag grät till:
Greys anatomy, one tree hill (<3), sorgliga böcker och svenska hjältar. 
 
En person jag spenderade mycket tid med.
Nora, vi gjorde alla möjliga sjuka grejer och skrattar lika mycket varje gång jag kollar tillbaka på det. 
 
Bästa maten jag åt.
När vi besökt Camp Nou åt vi pizza på ett litet ställe alldeles brevid t-banan. Aldrig ätit så god pizza någonsin. 
 
En sommardag som ägde.
En dag med agnes när vi badade tunna, solade och spelade timmar tennis. SÅ ägit
 
En vinterdag jag minns extra starkt.
13 januari när jag gjorde premiär i div1. Fettjäkla nervös, men de gick ju bra ändå. DEN känslan.
 
Några nya människor jag lärde känna.
Gustav, Lydia, Rebecka, Selma, Max, Evelina, Märta, Johanna, Marcus, Julian.
 
Den bästa resan.
Reste inte så mycket iår, bortsett från SM resorna och bortahelgerna i div1. Men barcelona resan var som pricken över i:et efter en stressig vår. Fick vila o ladda batterierna. Himla fin stad också, verkligen perfekta resmålet om man vill göra lite av varje. 
 
En snygg outfit.
Mina svarta haremsbrallor, ett linne och en snygg stickad tröja. Såklart mina airforce på fötterna.
 
Här spenderade jag mycket tid.
Gymmet, hallen och bussen. Hårt jobb lönar sig som jag fick höra av en gammal vän. 
 
Bästa köpet.
Alla mina skor *skomani* och mina rosa brallor från barcelona. 
 
Och så slutligen; mina planer inför 2014.
Resa mer. Skaffa mig ett jobb. Träna mer och bättre. Spendera mer kvalitetstid med folk jag bryr mig om och som bryr sig tillbaka. Lära känna nya människor. Våga. Se håkan live. Och slutligen; ta ingen skit! 

Kommentarer
Postat av: Michaela

long time no seen hörru, dags att träffas snart känns de som eller vad tycks? :)

2014-01-09 @ 18:38:00
URL: http://mlindback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0